Pasyviai agresyvaus elgesio pradžiamokslis
Tikslas – išmokti supykdyti kitą žmogų, išprovokuoti jo agresiją, priversti elgtis taip, kad jam pačiam būtų nemalonu dėl tokio savo elgesio.
Priemonės: drąsa elgtis kitaip, bendravimas. Kai kuriose programos dalyse reikės ir daiktų: 100-200 Lt (5 žingsnis), automobilio (7 žingsnis) ir kompiuterio (8 žingsnis).
Programa sudaryta iš dešimties žingsnių. Galima daryti nuo pirmo iki dešimto, galima atvirkščiai arba atsitiktinai. Norint gauti programos atlikimo pažymėjimą, reikia įvykdyti 7 žingsnius iš 10.
10 žingsnių programa
1.
Išmokite vėluoti. Kai kuriems tai itin sunkiai sekasi. Jei į susitikimą paprastai atvykstate minutės tikslumu, tai elementariausias būdas jus išmokyti vėluoti būtų šis: atsukite savo laikrodį 15 minučių atgal. Jeigu pastebėsite, kad kiti prisitaikė prie pasikeitusio jūsų punktualumo, vėl pasukite į kurią nors pusę laikrodį.
2.
Jei vėluojate, jokiu būdu nepraneškite, jog vėluosite. Būtinai sulaukite, kad kitas paskambintų jums pirmasis, ir tada pradėkite teisintis. Kalbėkite greitai, vaizduokite, kad dangus griūva, niekur nespėjate, o tuo tarpu kur nors galite ramiai gurkšnoti kavutę.
3.
Jeigu sėkmingai atliksite pirmą ir antrą žingsnius, išmokite išvis neatvykti į susitikimą. Geriausia, jei jau imsitės trečio žingsnio, būti visiškai nepasiekiamam tuo metu, t. y. išjungti mobilųjį telefoną, nebūti tose vietose, kur atsitiktinai jus gali pamatyti ir t. t.
4.
Visiems ir visur sakykite „taip”, pažadėkite kuo daugiau ir kuo greičiau padaryti. Pasitaikius net menkiausiam pasiūlymui, smulkiausiam darbeliui, sakykite „taip, būtinai atvyksiu” arba „taip, šitai bus padaryta”. Kai darbai (ar susitikimai) pradės dubliuotis ar net „tripliuotis” (trys darbai ar susitikimai vienu metu), tada ramia širdimi pradėkite sakyti „ne”. Geriausia tai daryti taip, kad pašnekovas negalėtų jums tiesiai į akis pareikšti, ką apie jus galvoja. Pvz., parašykite SMS žinutę, jog atsisakote atvykti ar atlikti darbą, nusiųskite ją ir iš karto išjunkite telefoną.
5.
Labai smagus kasininkės pykčio provokavimo būdas yra šis: pasiimti prekių už kokius 200 litų, o kai jas visas nuskenuos, paaiškinti, kad turite tik kokį 150 Lt (čia priklauso nuo norimo efekto: jei norit stipresnio, tada iki 100 Lt, jei mažesnio – 170-190 Lt). Kasininkės (ir kitų laukiančiųjų eilėje) laukia varginantis prekių išminusavimas, kuris tikrai turėtų bent jau šiek tiek raudonio į veidą priduoti…
6.
Skolinkitės pinigus ir negrąžinkite jų laiku. Jei norit dar aštresnio poveikio, rodykite tam žmogui, kad iš tikro turite krūvą pinigų ir juos naudojate kaip papuola, pvz.: įsigykite kokį visai nereikalingą daiktą, nuvykite į restoraną papietauti ir kt. Esmė – priversti žmogų pirmąjį prabilti apie tai, kad „jis jums visai nesvarbus”, kad „jūs nesiskaitote su juo” ir kad iš viso „esate visiškai neatsakingas asmuo”.
7.
Jei vairuojate automobilį, tai atsiveria tiesiog marios galimybių! Galite „pamiršti”, jog važiuojate įjungęs ilgąsias šviesas. Arba rodyti posūkį į kairę, o sukti į dešinę. Galų gale, galite išvis nerodyti jokių posūkių arba pamiršti išjungti posūkį į kairę (būtinai į kairę, nes dažniausiai važiuojame kuo arčiau dešinės pusės, tad posūkis į dešinę neatkreips tiek dėmesio). Jei šioje mokymo programoje susiradote draugų, galite su vienu jų dvejomis mašinomis blokuoti eismą: tereikia važiuoti šiek tiek mažesniu greičiu nei leistinas dviejų juostų kelyje taip, kad kiekvienas užimtumėte atskirą juostą ir nebūtų galimybės jūsų aplenkti.
8.
Jei turite problemų dėl kompiuterio, tai čia taip pat atsiveria puiki galimybė susilaukti pykčio. Jau ir mūsų Lietuvėlėje egzistuoja pagalba kompiuterių vartotojams telefonu. Na, o jiems paskambinus tereikia apsimesti visišku „liurbiu”. Galite klausti: „Kur tas „Start” mygtukas?” Arba po ilgų ir konsultantą itin išvarginusių instrukcijų pasakyti: „Oi, viskas išsijungė ir dabar matau tik juodą (žalią / mėlyną / geltoną) ekraną.” Svarbiausia – rodyti konsultantui, kad jūs esate mažiausiai pasaulyje apie kompiuterius išmanantis žmogus ir nuolat dėl to atsiprašinėti, bet taip pat duoti suprasti, jog neketinate nutraukti pokalbio (net jei jis truks kelias valandas), kol jis neišspręs problemos. Jei pataikysite paskambinti, kai konsultanto darbas eina į pabaigą, tai jo pyktis bus atvirkščiai proporcingas likusiam darbo laikui.
9.
Labai geras būdas išvesti žmogų iš pusiausvyros yra ką nors apie jį pamiršti, bet dėtis, kad nepamiršai. Sakykime, bendraujate su Petru, bet visą laiką kažkodėl vadinate jį Pranu. Jis jus pataiso vieną kartą, tada kitą, o jūs – kaip Pranas, taip Pranas. Smagiai nuteikia ir pamirštas gimtadienis ar sutuoktuvių metinės. Jei „pamiršote” padaryti kažkokį svarbų darbą ir dabar jums apie jį priminė, tai reikia būtinai atlikti šią veiksmų seką: pliaukštelti (taip, kad girdėtųsi „pliaukšt”) sau per kaktą ir sakyti: „Koks aš užuomarša… Aš taip gailiuosi… Išties nesmagu dėl šios situacijos, tikiuosi, sugebėsite man atleisti… Dėsiu visas pastangas, kad ateityje tai nepasikartotų!” ar kažką panašaus.
10.
Kadangi 10 žingsnį pasiekia tikrai pažengę mokymo programos dalyviai, tai didelė tikimybė, kad jums jau teko paragauti kitų pykčio dėl jūsų elgesio. Ką daryti, kai žmogus atvirai rodo nepasitenkinimą jūsų veiksmais? Geriausia tokiu atveju yra tą žmogų sugėdinti… Reikia parodyti, kad jūs visiškai nekaltas šioje situacijoje, kad stengėtės viską daryti žmogiškai, gražiai, be neigiamų emocijų, o jis (pykstantis) tiesiog nemoka valdytis ir elgiasi lyg koks gyvulys, bet ne kaip normalus išsilavinęs žmogus.
Timas Petraitis
Naujausi komentarai: